Annons:
Etikettomplacering-säljes-köpes
Läst 4841 ggr
mammamia66
5/11/10, 3:44 PM

omplacering sökes. devon rex eller cornish rex

Hej!

Vi kikar runt lite på drömkatten (rexras) hos olika uppfödare i norrbotten/västerbotten.
Vi, är min dotter och jag…och då jag inte har råd med klumpsumman en raskatt kostar idag så kikar vi lite på omplaceringar, inte för gammal men gärna kastrat.
 
Vi vill inte ställa ut eller avla och den behöver gilla att vara ensam katt, endast en. Gilla att bli ompysslad, vara ute i sele och koppel, följa med överallt och sällan vara ensam men max 4 tim/dag om jag ska börja arbetsträna igen nästa år (fibromyalgi). Min dotter har en funktionsnedsättning inom autism och älskar djur, hon vill gärna ha en vän men det skulle aldrig funka med en hund, då hon ej klara av att gå ut och rasta den, en kissen måste inte gå ut på samma sätt utan vi vill ju ha en innekatt men som kan gilla att hänga med oss på altan, ligga i hängmattan och gå omkring i sele/koppel =) ute ibland.
 
Jag är som sagt var hemma just nu men kommer börja arbetsträna till nästa år (max 4 tim/dag)
Vi bor i lägenhet, vi är inte rika men att föda, försäkra och vaccinera en kisse har vi råd med men inte själva klumpsumman vid köp. Vi bor i Norrbotten.

Jag gillar att bygga hemsidor på fritiden, dottern gillar musik och spela på datorn, hon har ledsagare som har katter, tyvärr långhåriga, som jag ej klara av, har hyperreaktiva slemhinnor (ej allergi) jag vet att jag klara av rexraserna har träffat flera och hade en foderkisse då jag var mycket ung =) och bodde i södra sverige.
 
Om någon vet av en kisse som behöver ett hem, så hojta gärna…vill du veta mera om oss så är det bara att skicka ett meddelande och fråga!

Annons:
Kattjazz
7/2/10, 11:50 AM
#1

Titta här

http://www.rexringen.nu/index.jsp

här finns omplaceringskatter som kanske kan vara något för er.

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

[Mamma-Mia-Marie]
4/18/13, 4:59 PM
#2

2013, nytt nicknamn bytt e-post och glömt lösenordet till mammamia66 men vi söker fortfarande en Crex eller Drex kisse =)

Vi har flyttat längre söder ut från Norrbotten till Västerbotten…och jag skulle gärna vilja lära känna lite rex folk kring Umeå! Som man kanske kan hälsa på och träffa rex katter hos…medan vi letar en kisse!

//Mia-Marie

[Emma--]
4/21/13, 2:49 PM
#3

Har du kollat på blocket? I piteå finns det en cornish rex hona för omplacering. 1 år, kastrerad och söker ett hem främst som ensamkatt.

[Mamma-Mia-Marie]
4/21/13, 2:54 PM
#4

Tackar - det blir lite långt bort - har ej körkort…(har sett den) vill lära känna rexfolk kring Västerbotten och hitta en katt här!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: