Annons:
Etikettomplacering-säljes-köpes
Läst 2680 ggr
yndig
2013-09-19 22:48

20/9 (K) omplacering devon rex, cornish rex sphynx

En livskamrat, en ytterligare familjemedlem till vår lilla familj. Vad vi letar efter är en katt, antingen en Sphynx eller en Rex (Cornish eller Devon), hankatt.

Vi erbjuder ett hem med flera fyrbenta kompisar (nakenhundar, siames) inte mycket ensamtid och barn - katten behöver inte älska barn men heller inte vara rädd och dra sig undan för dem, då kommer den aldrig trivas här.

Snälla, hör av er om det är ni som har vår framtida katt! Fråga gärna om ni vill veta mer om oss. Vi bor utanför Laholm men kan tänka oss att köra en bit för att hämta vår nya (s)katt!

Annons:
yndig
2013-09-20 10:46
#1

Jag kanske ska tillägga att vi gärna tar hand om en omplacering, han behöver inte vara en kattunge, dock max 4 år.

Jag kan också nämna att jag inte alls är intresserad av fina stamtavlor (så länge katten är frisk) och skulle katten ha ett "skönhetsfel" eller något så är det absolut inga problem, vi kommer inte att ställa ut honom utan vill bara ha en till familjemedlem att älska Hjärta

[Kavring]
2013-09-20 13:42
#2

Vill ni ha en raskatt, eller tror du att ni skulle kunna hitta en liten kompis på ett katthem? Det finns ofta många omplaceringskatter där, även sådana som inte har hittats ute i det vilda. 

Här finns en länk till KKS, eftersom du bor söderöver. 🙂
Det kanske finns någon raskattskille där med, om man kollar.

yndig
2013-09-20 14:00
#3

#2 Tack, jag har själv arbetat mycket med omplaceringar men dessvärre har jag blivit så dålig i min allergi att jag inte kan ha vilka djur som helst längre. Jag vill dock gärna göra en insats och därför vill jag hellre ta hand om en vuxen katt istället för en kattunge :-) Jag får göra vad jag kan helt enkelt.

[Kavring]
2013-09-20 14:03
#4

#3 Det är en väldigt fin gest att ta hand om vuxna djur, väldigt fint av dig att du vill göra det. 🙂

yndig
2013-09-20 15:49
#5

Det gör jag så gärna, har bara haft och har fortfarande bara omplaceringskatter :-)

Upp till toppen
Annons: