Annons:
Etikettomplacering-säljes-köpes
Läst 1497 ggr
AbigailGabble
1/15/14, 12:11 PM

Vi söker kompis till Anthon!

Hej!

Det var flera år sen jag var aktiv på iFokus, men nu söker vi en omplaceringskisse till vår cornish rex-kille Anthon (S*Weminas Anthon Berg). I våras förlorade vi vår älskade kisse Peter (som syns på min Avatar, S*Weminas Peter Brown) då han utvecklade cancer i levern. Han är ofantligt saknad, vår lille kattkille!

Så nu är Anthon ensam kvar, och vi skulle gärna vilja hitta en mysig kompis till honom. Egentligen hade vi velat göra en insats och ta oss an en hittekatt, men jag är lite känslig för de flesta huskatter, så det törs vi inte. Istället vill vi gärna hitta en mysig omplaceringskatt som av nån anledning behöver ett nytt hem.

Anthon är snart 7 år, och vi vill helst ha en katt i liknande ålder, så att de matchar varann vad gäller "spring i benen"… :)

Om ni hör nåt får ni gärna höra av er! Vi, min man och jag, bor i Göteborg (lägenhet med innätad balkong), är ofta (och då menar jag i princip mer än i stan) i sommarstugan några mil utanför, där katterna har möjlighet att gå ut i trädgården under uppsyn. Vi har inga barn.

PM:a eller ring på 0708-174545!

Hälsningar, Anna

Annons:
hajcharlott
1/16/14, 5:53 AM
#1

Klart killen ska ha en kompis! Jag antar att du kollat på omplaceringar på Nordiska Rexringen samt Blocket? Det kan vara värt att fråga i grupper som Devon rex Sverige på Facebook, samt i den svenska cornishgruppen. (Annonser tas bort i rexringens FB-grupp.) Det är lite större aktivitet där.

Sploutt
1/16/14, 9:35 AM
#2

Vad roligt! Lycka till i letandet :)

AbigailGabble
1/17/14, 1:10 PM
#3

#1: Ja, jag har koll på Blocket och Nordiska rexringen, men har inte tänkt på FB-sidor. Tack för tips!

#2: Tack! :)

AbigailGabble
2/7/14, 5:52 PM
#5

#4: Vilken ljuvlig katt! <3 Tyvärr är det lite långt bort från oss, vi vill gärna ha möjligheten att träffa kissen åtminstone nån gång innan vi bestämmer oss. Hoppas att han får ett riktigt härligt nytt hem!

hajcharlott
2/9/14, 8:54 AM
#6

Hur har det gått? Såg att det fanns en hona för omplacering i Göteborg nu.

Annons:
AbigailGabble
2/11/14, 7:35 PM
#7

#6: Vi har haft några förslag, men alla faller på att det är lite långt bort. När det rör sig om en vuxen katt känns det ännu viktigare att kunna träffas några gånger innan, och säkert även för den som måste omplacera sin katt. Är det honan på Rexringens sajt du menar? Hon är lite för ung, tycker vi. Men tusen tack för tips och fortsätt gärna att hojta om ni ser nåt! :)

AbigailGabble
4/29/14, 1:23 PM
#8

Jag puttar upp det här, vi har ännu inte hittat vår nya familjemedlem. :)

Vi har fått några förslag, men de har alla varit långt bort, och då det handlar om en vuxen katt tycker vi att det känns viktigt att vi kan träffa kissen ett par gånger innan beslut. :) Och att ägarna kan träffa oss!

Så om nån hör nåt om nån kisse som behöver nytt hem inom rimligt avstånd från Göteborg (10-15 mil, sådär) så kan ni väl höra av er!

Upp till toppen
Annons: