Annons:
Etikettallmänt-devon-prat
Läst 1977 ggr
[Emma--]
5/31/14, 2:42 PM

Hur var eran katts päls när den var liten?

Många rexkatter verkar ju ha lite ont om päls i början.

Hur var det för er katt? 🙂

Annons:
[Emma--]
5/31/14, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sheri hade nästan ingen päls alls som liten, och var naken på bröst och mage i princip. Hon var en bra bit över 1 år innan pälsen ens började växa men nu är hon välpälsad. 

Greta fick vi hem när hon var ca 4-5 månader och hon hade redan då bra med päls.

[Emma--]
5/31/14, 2:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Niba hade kort päls men åtminstone kort päls över hela kroppen. Tunnast på huvudet och magen. 😛

Omorika
6/2/14, 8:20 AM
#3

Mn Vira hade päls över hela kroppen när hon kom men den var tun som förväntat när hon precis bytt från kattunge päls. Ganska snabbt efter hon kom till oss började pälsen växa framförallt på ansiktet, svans och ben men nu har hon fina lockar över hela kroppen. Inte så läng päls men helt fantastiskt mjuk.

Lavine
6/2/14, 9:40 PM
#4

Båda hade ganska mycket faktiskt. Det har de nu också, fast på olika sätt.

Silvestris
6/4/14, 10:52 PM
#5

Min dam hade tät päls överallt från dag 1 vilket är en av anledningarna till varför jag köpte henne. Jag vill ha päls. Vad jag kan minnas har alla mina kattungar varit fullpälsade också, alla utom en. Sedan har de gått igenom en kortare period då de har fällt ur lite kattungeull runt 8 veckors ålder.

[Emma--]
6/12/14, 7:15 PM
#6

#5 Tummen upp för det. 🙂

Annons:
ehann
6/26/14, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min fyllde 2 år i april och har fortfarande inte fått nån riktig päls. Han har lite hår just i ansiktet och på tassarna men annars känns han mest som en mjuk persika på kroppen :) folk som inte har så bra koll på raserna brukar tro att han är en sphynx eftersom han ser så naken ut. Ingen aning varför han blev så när föräldrar och syskon fick gott om päls. Tror inte att han nånsin kommer få nån ordentlig päls men för oss är han ju finast ändå :)

[Emma--]
6/26/14, 9:05 PM
#8

#7 Oj ja där var det inte mycket päls. Och jag som tyckte min Sheri var naken som liten 😃Men han är fin ändå! Gissar med åldern att han har hunnit kastrerats också? Vissa brukar ju börja få mer päls efter det annars.
Men man vet aldrig, det kan fortfarande dyka upp lite mer päls. 🙂

ehann
6/27/14, 6:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 jo han har varit kastrerad kanske 1,5 år. Sen han började äta allergifoder (han har någon foderallergi som gav kliande utslag) började han i alla fall få några mer fjun på kroppen, men inte precis så pass mycket att man kan kalla det för päls för dom syns knappt :) men det har ju som blivit hans kännetecken, att han är så naken trots att han egentligen inte är en nakenkatt :)

[Emma--]
6/27/14, 7:10 AM
#10

#9 Okej. Han är söt i alla fall. 🙂

Lavine
6/27/14, 6:59 PM
#11

Vilka ögon! :D #7

Omorika
6/28/14, 9:05 PM
#12

Nu har vi precis fått hem katt 2 och han har fina fjun över helta kroppen men lite mindre på magen. Uppfödaren trodde att han kommer få fin päls när han blir äldre för han har inte tappa lika mycket som andra av hennes kattungar.

Upp till toppen
Annons: